Opiekunki do pracy w Niemczech - najczęściej zadawane pytania
10 najczęstszych i najważniejszych pytań stawianych przez Opiekunki:
1. Jakie wymagania stawiamy przed Kandydatkami/Kandydatami, które chcą pracować w charakterze opiekunki w Niemczech?
- doświadczenie w opiece nad osobami chorymi lub starszymi
- znajomości języka niemieckiego
- mile widziane doświadczenie oraz referencje
- mile widziane ukończone kursy związane z opieką
2. Jakie dokumenty są wymagane na etapie rekrutacji?
- dowód tożsamości
- zameldowanie w Polsce
- wypełniony kwestionariusz osobowy wraz z aktualnym zdjęciem
- mile widziane są świadectwa i certyfikaty poświadczające ukończenie kursów dot. opieki
3. Jak przebiega proces rekrutacji?
- przesłanie drogą mailową lub pocztową wypełnionego kwestionariusza osobowego wraz z aktualnym zdjęciem
- wstępna rozmowa kwalifikacyjna oraz telefoniczne sprawdzenie znajomości języka
- przedstawienie odpowiedniej oferty, zgodnej z doświadczeniem Opiekunki oraz dopasowanej do poziomu zaawansowania języka niemieckiego
- uzgodnienia spraw związanych z umową
- przedstawienie spraw związanych z ubezpieczeniem
- uzgodnienie podróży
4. Jaka umowę oferuje nasza firma?
- jesteśmy polską firmą i zatrudniamy na polskich zasadach na umowę zlecenie.
5. Jakie wynagrodzenie oferujemy?
- zarobki w naszej firmie uzależnione są od kilku czynników tj. : doświadczenia opiekunki, poziomu zaawansowania języka niemieckiego oraz od stopnia trudności zlecenia.
Kształtują się w przedziale od 1000 - 1300 Euro.
6. Jakie oferujemy ubezpieczenie?
- wszystkie nasze Panie objęte są ubezpieczeniem w ZUS i mają odprowadzane składki zgodnie z obowiązyjącymi przepisami
- od umowy zlecenia płacone są składki z tytułu ubezpieczenia emerytalno – rentowego, oraz zdrowotnego
- każda Opiekunka ma A1 i kartę EKUZ
- jest możliwość przystąpienia do dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego, które obowiązuje na terenie Unii Europejskiej.
7. Wypłata - kiedy ma miejsce i w jakiej walucie? Czy oferujemy dodatki za dni świąteczne?
- wypłacamy wynagrodzenie na wskazane konto do 15 dnia roboczego każdego miesiąca.
Wypłata może być przekazywana na konto złotówkowe lub walutowe. - za dni świąteczne jak Wielkanoc i Boże Narodzenie oferujemy stawkę powiększoną o 100 %
8. Kto pokrywa koszty za przejazd?
- podróż Opiekunki w obie strony organizuje nasza firma i tym samym pokrywa koszty podróży w obie strony.
9. Jak długo oczekuje się na ofertę pracy i jaki jest czas pobytu na zleceniu?
- generalnie nie ma reguły. Wszystko zależy od zapotrzebowania, czasem wyjazdy organizowane są w trybie pilnym.
- czas zlecenia wynosi przeważnie 6-8 tygodni z ewentualną możliwością przedłużenia do max.3 miesięcy.
10. Czy będzie koordynator który pomaga i udziela porad w razie problemów?
- tak, nasza firma kontaktuje się na bieżąco z Paniami udzielając im rad, wsparcia i pomaga rozwiązywać ewentualne problemy.